Toszkán Kóstoló
Tuscany

Ez a Culinarium legrébbi, majd 10 éve sikerrel futó túrája. Egy igazi "kóstoló", amelyben Toszkána szépségeibe, kultúrájába és gasztronómiájába kóstolunk bele. Gyertek, tartsatok velem!

Időpontok:

• 2024. szept. 07. (5 nap)
Kérdeznék az útról →

Képek, ízelítőnek:

Milyen ez az utazás?...

Ez a gasztrokalandunk 5 nap alatt egy izgalmas, átfogó betekintést, egyfajta "kóstolót" ad Toszkánából, nem utolsó sorban a toszkán gasztronómiából. Együtt kirándulunk, kóstolgatunk és főzünk is. Ez a kaland ideális mindenki számára, aki - kiszökve a szürke hétköznapokból - pár napnyi olasz életérzést szeretne jó társaságban magába szívni.

A főbb tudnivalók:

• 2 nagy közös főzés és ebéd/vacsora a főztünkből
  • Sajtüzem-látogatás ebéddel
  • Piac-látogatás és kóstolás a livornoi piacon
  • Egésznapos kirándulás Cinque Terrére
  • Városnézés San Gimignanoban, Livornoban és Volterrában
  • Andrea Bocelli kávézója és Teatro del Silencio látogatása
  • Minden étkezéshez Prosecco / bor / ásványvíz
  • Minden nap reggeli - könnyű ebéd vagy kóstolás - vacsora
  • Szállás a Casa Deliziaban, a 200 éves toszkán kőházunkban, kétágyas szobában
  • Az árban benne van minden helyi transfer
  • Magyar nyelvű túravezetés

A napi bontású, részletes programért katt a gombra!

Első nap - Érkezés és Cinque Terre

Önálló, (nagyon) korai érkezés Pisába, ahol a reptéren várunk benneteket, és azonnal Cinque Terre felé vesszünk az irányt. Hajóval indulunk La Speziaból, az "öt föld területén" pedig vonattal közlekedünk, így nyugalomban tudjuk felfedezni ezt a mesés vidéket. Csak hajóval és vonattal utazunk, hisz ezen a vidéken az autók ki vannak tiltva. Felhúzott halászcsónakok között sétálva lejutunk a kikötőbe, ahonnan a legjobban látható a sok színes ház, amely látványról Cinque Terre igazán híres. Az ebéd önálló ezen a napon, hisz nehezen tudnánk 12-en asztalt találni bárhol is, előre foglalni pedig nem lehet :-)

Estefelé, kellemesen elfáradva hazaindulunk Andrea Bocelli szülőfalujába, Lajaticoba, ahol a túránk bázisa lesz. Mindenki elfoglalja a (kisorsolt!) szobáját és kipakol, és aki még áll a lábán, az egy itallal a kezében leül megismerni a többi résztvevőt. A vacsorát ezen a napon mi készítjük: egy nagy tál finom pastát salátával, amit egy jó Chiantival öblítünk le.

Második nap - San Gimignano

Reggeli után irány a kb. 50 percre fekvő San Gimignano - a híres középkori tornyok városa, az egyik legjobban látogatott toscanai nevezetesség. Mivel látogatásunk gasztronómiai jellegű, elsőként betérünk a "kopasz néni kávézójába", ahol Marcella finomságait kóstoljuk egy csésze Espresso vagy Cappuccino mellett. Önállóan sétálunk felfelé a városban, a séta során ki-ki a maga kedve szerint a számára tetsző boltokba kukkanthat be (van len-, bőr-, porcelán-, és persze mindenféle emléktárgy vásárlására lehetőség). A főtéren megkóstoljuk Sergio, a 4-szeres fagyivilágbajnok fagyiját, és mindenki szétszéled. Egyeztetett időben újra találkozva beleharapunk a szerintünk világ legjobb pizzájába, amit egy pohár sörrel öblítünk le! Aki akar, az el tud látogatni a Campatelli házba, amelyben jól látjuk, hogy egy gazdag helyi család hogyan élte életét a középkortól századunkig.

Délután bevásárolunk, majd hazaérve (persze mindenkinek egy kis én-időt hagyva előtte) kezdődik a közös főzés.

Harmadik nap, Livorno és a nagy hal nap

Ezen a napon korán reggelizünk, hisz vár minket a Livornoi piac, ahol frissen szerezzük be a főzéshez az aznapi alapanyagokat. A piac - a Mercato Centrale - Olaszország legrégebbi fedett vásárcsarnoka. Kedvenc részünk a halcsarnok, ahol mindig friss és nagy a választék a tengeri ételekből. A bátrabbak köztetek megkóstolhatnak nyers (!) rákot vagy tőkehalat. Mi, többiek meg megelégszünk egy villányi kis polippal, hal carpaccioval vagy kis szardellával, közvetlenül a piacos pultból.

Livorno történelmileg Olaszország egyik legnemzetközibb városa, ahol szemmel látható az angol, a francia és a holland befolyás. A piac közvetlenül a csatornákkal körbevett Venezia, vagyis Velence városrészben fekszik, ahol a mindenhol jelenlévő vízen, kishajók ezrei vannak kikötve a város szívében. A piacon Alessandro barátunk egy rövid "oktatást" tart nekünk a jó olívaolaj ismérveiről. Többféle olajat kóstolunk, hogy érezzük a különböző területekről származó olajak közti különbséget, és persze megtudjuk, hogy melyik olaj passzol a legjobban egy salátához, egy halhoz vagy egy jó steakhez.

Hazaérkezés után egy kicsit pihenünk, majd megkezdődik a közös főzés. Ezen a napon a bevásárolt alapanyagokból egy sokfogásos tengeri menüt készítünk. Mindent amit közösen főztünk, közösen meg is eszünk! Persze maradni fog a tányéron, de a célunk, hogy mindenki mindenből legalább kóstoljon egy falatot. A korai vacsorát Aperol Spritz, Frizzante bor, fehér bor, majd kis grappa vagy limoncello kíséri.

Negyedik nap, Volterra

Ezen a napon Toszkána egyik legszebb vidékére, a szomszédos Volterrába látogatunk. Amerre nézünk, ciprusokkal övezett dombokat látunk, és persze juhokat, teheneket és búzamezőket - ez Toszkána a köbön!

Volterra az Etruszk civilizáció egyik fő települése volt a római kor előtt, és a mai napig az alabástromgyártás Itáliai fellegvára. Sok izgalmas boltot fogunk látni, ahol a szarvasgombától a sajtig, a vaddisznókolbászon át mindent lehet kapni.

Aperitivoként betérünk egy szeszmanufaktúrába, ahol toscanai fűszerekkel ízesített gint kóstolunk.

Ebédre egy sok éve rendszeresen látogatott sajtüzembe indulunk, ahol Giovanni több mint 1000 birkája közt fogyasztunk egy izgalmas ebédet. Aki akar, itt remek sajtokat tud hazavitelre venni.

Hazafelémenet betérünk a Bocelli kávézóba, ahol egy kávéra a vendégeink vagytok. Ha szerencsénk van, tudunk a mester által s.k. aláírt CD-ket venni.

Este közös főzés. Persze megint lakoma lesz, ha nem vigyázunk!

Ötödik nap

Reggel korán bepakolunk, és irány a reptér, ahol szomorú búcsút veszünk, és reméljük, hogy új ismeretségekkel, sok benyomással, és Toszkána kitörölhetetlen képeivel indultok hazafelé.

A 5 napos túra díja: 980,00 EUR / fő
Weboldalunkon cookie-kat használunk. Ezek működéséről bővebben itt olvashatsz.