Culinarium Thaiföld - 13 nap
Tuscany

Idén sokadik alkalommal térek vissza Thaiföldre. Ezúttal is egy kis hedonista csoportot vinnék magammal, aki kíváncsi az igazi Thai kultúrára, vidékre, strandokra, és persze a világhírű Thai konyhára. Tartsatok velem!

Időpontok:

• 2025. febr. 25. (13 nap)
Kérdeznék az útról →

Képek, ízelítőnek:

Milyen ez az utazás?...

Az utazás pár nap strandolással kezdődik, de nem Phuketen vagy Pattayaban, hanem egy klasszikus thai üdülőhelyen, Hua Hin-ben, hisz biztos vagyok benne, hogy a szürke februárban, ahonnan jövünk, mindenki szívesen felszedne pihenés közben egy kis színt.

4 nap után repülőre szállunk és felrepülünk Chiang Mai-ba, Thaiföld egyik történelmi fővárosába. Az óváros a régi Siam hangulatát idézi, de tele van drágakövekkel, kézművesekkel, piacokkal, és tikfából készült házakkal.

4 nap után ismét repülőre szállunk és Bangkokba utazunk, ahol egy design medencés szállodából fedezzük fel ennek a lenyűgöző városnak a kulturális és kulináris kincseit; lesznek úszó- és éjjeli piacok, hajnali virágpiacok, hogy most csak a piacokat említsem... Étkezéseinket felváltva a millió street food konyha valamelyikében vagy izgalmas vendéglőkben fogyasztjuk.

Ez egy pompás, klasszikus, 13 napos Culinarium túra!

Résztvevők száma min. 8, max.12 fő.

A napi bontású, részletes programért katt a gombra!

Utazás előtt

Azt tervezem, hogy létrehozunk egy Messenger vagy Whatsapp csoportot a résztvevőkkel, hogy utazást, egyebet tudjunk egymással koordinálni, talán egy thai snack-re is össze tudunk futni, megismerkedni, ha ezt jó ötletnek tartjátok.

Első nap

Ezen a napon mindenki önállóan érkezik Bangkokba (persze segítek a repülőjegyekkel, ha valaki ezt szeretné), majd onnan egy általam intézett transzferrel továbbmegy Hua Hinbe. A gyönyörű, 5*-os szállodában várlak benneteket egy hideg teára vagy Gin Tonicra. 15:00 után foglaljuk el a tengerre néző szobáinkat. A feltehetően izzasztó utazás után talán egy medencés délutánnal kezdjük a nyaralást. Este egy pompás „welcome” vacsoránk lesz a szálloda egyik klassz éttermében.

Másodiktól a negyedik napig

A lényege ennek az időszaknak Hua Hinben a nyugodt strandolás, félig együtt, de félig egyedül is pihenünk, azzal, akivel ide utaztunk. Ezt fontos így látni: Nem fogunk nyitott busszal poros utakon majmokat keresni, vagy zenétől hangos hajókkal 400 emberrel együtt „festői csendes szigeteket felfedezni”. Ez az első pár nap a pihenésé, a könyvolvasásé, úgymond a "kultivált long drink" ideje a medence mellett. Ránk fér. Jeles kivételt a semmittevés alól a kiváló thai masszázs és SPA szolgáltatások képezik, amelyeket mindenkinek csak ajánlani tudok!

Esténként, amikor a nap lement és a hőmérséklet is kellemes, elindulunk Hua Hin belvárosába, ahol a sétáinkon rengeteg street-food kocsiba meg kiülős helyekbe botlunk. Célunk, hogy e kilenc nap folyamán, szép lassan barátkozzunk a thai és ázsiai ízekkel, hisz elvégre ez egy gasztrotúra. Talán az elején a különös fűszerezésű grillcsirke, a garnélarák meg a sült Gyoza a belépő, de néhányan talán eljutunk a sült szöcskéig vagy a ropogós hernyóig, ki tudja?

Ötödik nap

Reggeli után még egy utolsó fürdés, majd délben kicsekkolunk és a privát transzferbuszunkkal Bangkokba indulunk. Az elmúlt évekkel ellentétesen az utazásunk második szakasza nem Bangkok, hanem Chiang Mai lesz, ergo a repülőtérre megyünk, ahol kis várakozás után felrepülünk Chiang Mai-ba, a régi Lanna királyság fővárosába, melynek csodás régi várfala a mai napig körülveszi az óvárost, melynek falain belül lesz a medencés szállodánk, ahova délután érkezünk. Este, amikor már a hűsítő szellő jön le a hegyekről, elindulunk a gasztronómiai felfedező utunkra, ami Chiang Maiban is az éjjeli piaccal kezdődik!

Hatodik nap

Ez a nap az elefántoké. Reggeli után elindulunk egy ökológiai és állatvédelmi szempontból is jeles rezervátumba. Itt nem lovagol senki az elefántokon és nem hangos kvadokkal szántjuk fel a dzsungelt. Érkezés után átöltözünk bő, elefántsimogató ruhába, szalmakalapot húzunk. Ezután cukornádat vágunk machetával, amelyet kis válltáskánkba rejtünk, hogy legyen mit adni az örökké éhes állatoknak. Útnak indulunk a völgybe, ahol több száz elefánt kapott menedéket és ahol békésen élnek együtt. Feladatunk, hogy etessük, fürdessük és kényeztessük ezeket a csodálatos lényeket. Aki akar, az fürdőruhában, az elefántokkal együtt pancsolhat a vízben, ami szerintünk felejthetetlen élmény. Miután porosan, de boldogan visszatértünk a dzsungelbázisra, megebédelünk. Az ebédet friss gyümölccsel zárjuk. Busszal visszamegyünk a szállodába. A nap hátralévő része szabadfoglalkozás. Este az egyik kedvenc helyemre megyünk vacsorázni – kicsit luxus lesz, de hát ez bele kell hogy férjen. Vacsi után keresünk valami jó bárt, ahol még ülhetünk, beszélgethetünk.

Hetedik nap

Ezen a napon gasztrotúrázunk. Egy nagyon romantikus biogazdaságba látogatunk, ahol amellett, hogy rengetek általunk is ismert gyümölcsnek az eredeti alakját ismerjük meg, saját kezűleg kókuszt reszelünk, kókusztejet készítünk, na és persze ebben a csodálatos környezetben egy fantasztikus 4-fogásos Thai menüt készítünk, melyet persze a pálmafák alatt meg is eszünk. Egy igazán rendhagyó kis farm ez, ahova mindig szívesen térek vissza.

Evés után fáradtan a farm verandáján pihenünk, majd hazafelé vesszük az utunkat. A délután a kultúráé – aki akar, az velem tesz egy kört a város „Wat”-jai körül. Így hívják a hegyes stupával ellátott kolostorokat. Sok szép van Chiang Mai-ban. Este a lapáttal tálalt tenger gyümölcse lesz az egyik attrakció az étkezésnél. Egy éjjeli piacra megyünk vacsorázni. Utána megint drinkek a teraszon, de nem túl sokáig, hisz holnap aki akar, az korán kel.

Nyolcadik nap

Ezen a napon, aki akar, az korán kel, és lejön velem a Ping folyó partjára, ahol egy kolostort látogatunk meg. A papok ritmikus kántálása egészen csodálatosan hat a reggeli sötétben. Ha valaki szeretne, különböző állatot lehet venni, majd szabadon engedni őket (pl. halakat a folyóba), ez a kolostor „specialitása”. Az ebéd egy helyiek által szeretett kisvendéglőben lesz ezen a napon. Ezután jön a nap fő programja, ellátogatunk egy gyönyörű Spaba, ahol mindenki egy kiadós thai masszázsban részesül. Előtte, utána, amíg sorra kerül mindenki, egy finom gyömbérteával hangolódik a testi-lelki kényeztetésre. A nagy utazás utolsó vacsoráját egy dzsungelhez méltó gyönyörű étteremben vesszük magunkhoz, és így zárjuk ezt a majdnem két hét komplett Ázsia élményt!

Kilencedik nap

Ezen a napon korán kicsekkolunk, és a reptérre indulunk, hogy a napnak a nagy részét már Bangkokban töltsük. Bangkokban a szállásunk a pompás SKYVIEW design szálloda lesz, Sukumwhit közepében. Becsekkolás után egy közös drinket fogyasztunk a Sky Barban ahol az egész város a lábaink előtt hever. Vacsora valahol a városban.

Tizedik nap

Bangkok ütőere a Chao Praya folyó. A hajók orrán lobogó kis zászlók mutatják hogy melyik hajó meddig megy, és hol fog megállni. Ezt megmutatom nektek, hogy innentől kezdve a folyón tudjunk közlekedni. Ez jobb minden turista sétahajozásnál! Lesétálunk a SathornPier-hez, ahonnan észak felé végighajózunk a városon. Megállunk a Wat Pho, más néven a fekvő arany Buddha templománál, de utána tovább megyünk a Tha Maharaj pierhez, ahol 7 régi kereskedőházat újítottak fel ízlésesen. Ott valamit lehörpintünk, legyen ez egy jeges kávé, egy Singapore Sling, vagy egy Pho leves – vagy mind a hármat!

A délután mindig szabad lesz Bangkokban, mert ilyenkor vagy valamelyik óriási légkondicionált Shopping Mekkában szédeleg az ember, vagy a szálloda medencéjében fekszik, fejjel a víz alatt. Este viszont újra találkozunk, és az egyik kedvenc helyemen, Jack bárjában eszünk valami kis csípős Thai dolgot egy sörrel, közvetlenül a folyó partján (technikailag a folyóBAN, hisz belóg a víz fölé ez a híres kis rozoga hely!). Majd megint hajóra szállva északra megyünk egy "street food safarira" (ezt én hívom így, nehogy valamilyen megrendezett túrára gondoljatok). Későn érkezünk haza!

Tizenegyedik nap

Reggelink után ezen a napon ellátogatunk Thaiföld egyik nem-Thai hírességéhez, vagyis a volt lakhelyéhez: elmegyünk a Jim Thompson házba. Ez a különleges ember valahogy a világháború után Thaiföldön maradt és szinte egymaga újra létrehozta a ma már világhírű Thai selyemgyártást, annak ellenére, hogy eredetileg építész volt. Nagy műgyűjtőként jól ötvözte a nyugati eleganciát a Thai színekkel, selyemmel. A sikeres selyemexport üzlete viszont 1967-ben gazdátlan maradt, mert Jim egy reggeli sétáról soha nem tért vissza. A mai napig nem tudni hova lett...(Vigyázat! Ezen a helyen shoppingkényszer alakulhat ki).

A ház mögött egy Khlong folyik, amelyen ha jól emlékszem szépen lehet az oszlopokra épített házak között vékony kecses fa hajóval suhanni – szerintem azt ne hagyjuk ki! El sem lehet képzelni, hogy a magas acél-üveg felhőkarcolók között még mennyi maradt meg a 200 éves városból. Valahol az úton, ha megéheztünk, beülünk valahova egy könnyű ebédre, majd szabadfoglalkozás lesz estig. Ezen a napon hosszú nadrág fog kelleni, mert elmegyünk egy ikonikus helyre: A Mandarin Oriental szállodának a Bamboo Bar-jában iszunk egy aperitivot, hisz egyszer élünk. Éles váltással egy másik világhírű helyre megyünk, ahol magam is egyszer egy lakattal a kezemben kerestem olcsó szállást (az ajtókon sok helyen nincsenek zárak, így egy lakatot visz magával a hátizsákos utazó hogy biztosan be tudja zárni magát éjjelre), mégpedig a Khao San roadra, ahol a világ minden tájáról ömlenek Ázsiába a fiatalok és a fiatalon maradtak. Itt vacsizunk, majd aki bírja, az tesz velem egy kört Chinatown és a ki nem hagyható éjjeli virágpiac felé!

Tizenkettedik nap

Szívem szerint ezen a napon elmennék veletek egy felejthetetlen utazásra: A régi Thonburi vasútállomásról reggel 8 előtt (!) indul egy III. osztályú lassú, döcögő vonat Kanchanaburi felé. A vagonokban (amikor utoljára mentem velük) nincsenek üvegek az ablakokon, és a mennyezeten 8-10-12 régi ventilátor forog. A vonat – mint régen – mindenhol megáll, és abban a pillanatban amikor nem gurul, ellepik a vagonokat az árusok, akik levest, grillcsirkét, színes takarókat vagy telefontöltőket árulnak. Kb. 2,5 óra a meditatív út. Kanchanaburiba érve gyalog megteszünk 2,5 kilométert és elérkezünk a Kwae folyó fölé épített hídra, amelyet a II.-ik világháborúban a Japánok építtettek nyugati hadifoglyokal, hogy összekössék az akkor angol Burmát az általuk elfoglalt területekkel. Erről a hídról szól a híres, anno 7 Oscart elnyerő „Híd a Kwai folyó felett” film. Nekem mindig egy borzalmas, de egyben szép élmény a dzsungelben átsétálni ezen a történelmi hídon; remélem velem jöttök.

Alternatív programként annak, aki nem akar ezen a kiránduláson részt venni, Bangkok fantasztikus bevásárló „katedrálisait” tudom ajánlani erre a napra, hisz mindenki akar valamit hazavinni, és higgyétek el, itt MINDEN van, a soha nem látott ázsiai elektromos kütyü rengetegtől a legmagasabb Prada-Moschino-LouisVuitton luxusig, és minden, ami a kettő között van. Az „Icon Siam” a legújabb, giga bevásárlóközpont, olyan, ami csak Ázsiában van! Még egy folyó is átfolyik a földszinten, hogy lehessen úszó piacot tartani!
A másik tippem a Siam Paragorn, annak, aki egy tető alatt akarja megtalálni a világ 50 top márkáját. Estefelé a hotelben gyülekezünk, majd irány a folyópart, ahol egy elegáns sétahajóra szállunk, hogy a csodálatos város esti fényei között úszva fogyasszuk el a vacsoránkat.

Tizenharmadik nap

Az utolsó kiváló reggelink után irány a reptér, ahonnan együtt elindulunk hazafelé.

A 13 napos túra díja: 2 980,00 EUR / fő
Weboldalunkon cookie-kat használunk. Ezek működéséről bővebben itt olvashatsz.