Velence - Bassano del Grappa
Tuscany

Gasztrotúrák-, élmények külföldön

5 napos "Velence - Bassano del Grappa"

Időpontok:
2022. szept. 07 - 11.
Mikael

A Culinarium alapítója. Nemzetközi hátterű gyakori utazó, nagy gourmet, közepes szakács, de mások szerint mindenhez ért egy kicsit, és persze szeret beszélni.

Ági

Ági a "Gyere velem Velencébe" blog szerzőjeként s immár helyi lakosként is azt üzeni a Velencébe látogatók számára, hogy "Van élet a Rialto-n és a San Marco-n túl, sőt.."

2022. okt. 05 - 09.
Mikael

Ági

Kurzusdíj: 890,00 EUR

Ez a kurzus - akár szó szerint is - új vizekre evez! Egy igazán fantasztikus Culinariumot ígérünk Velencében, távol a tömegturizmustól.

Velence történelmi közepében, egy saját, belső udvaros házban, lesz ennek az új Culinariumnak a helyszíne. Onnan indulva fedezzük fel az ezerarcú lagúna színeit, hangulatait illatait és persze ételeit.

Látunk majd csendes kerteket, szőlősorokat és articsóka ültetvényeket, piacokat, halászokat, borászatokat, röviden minden olyan gasztronómiai különlegességet amire talán nem gondol az ember első ízben amikor Velencét hallja.

Együtt főzünk egy helyi szakáccsal, majd egy helyi tésztamester megtanít "bigolit" készíteni, Malvasia-t, grappákat, sajtokat és mézet kóstolunk, és persze "cicchettiket" sorban. Mindeközben nevetve, jó társaságban tanulunk, mint ahogyan minden Culinarium rendezvényen az elmúlt években.

Az egyik napon vonattal Bassano del Grappaba is ellátogatunk ahol a két világhírű grappa készítőt, Polit és Nardinit látogatjuk meg. Ez csodálatos 5 nap lesz, tele élménnyel. Tarts velünk!

A kurzus tartalma:

• Szállás Velence közepén egy saját házban, kétágyas szobában
  • Esti aperitivo séta "cicchetti"-kel és Select Spritz-el
  • Közös bevásárlás egy zöldséges bárkán meg a helyi piacon
  • Közös főzés velünk és egy helyi szakáccsal
  • Városnézés magyar túravezetővel
  • Helyi üveggyöngy készítő privát látogatása (nem Muránoi tömeg)
  • Kirándulás Sant' Erasmo szigetére helyi ételek és bor kóstolás
  • Kirándulás Bassano del Grappaba Poli és Nardini kóstolások
  • Teljes ellátás Culinarium módra (azaz kóstolás, vendéglő főzés)
  • Minden helyi transzfer

javasolt: önnáló repülő RYANAIR-el Budapest-Treviso
(ahol a reptéren várunk benneteket)

Részletes Program:

első nap, szerda:

érkezés Trevisoba a Ryanair szerdai járatával. A reptéren várunk benneteket az üvegajtónál, Culinarium táblával. Busz transzfer Velencébe velünk együtt (12€ ). Miután megérkeztünk a házunkba és mindenki elfoglalta a szobáját koccintunk, és kiindulunk az első aperitivo menetünkre: cicchettiket, a velenceiek kedvenc kis falatkáit kóstoljuk valamelyik csatorna partján, ahonnan utána egy kockás terítős osteriába megyünk vacsizni. Ezen a napon általában korábban fekszünk, hisz hosszú volt a nap.

második nap, csütörtök:

Együtt reggelizünk, majd gyalog elindulunk a lagúnaváros hangulatos kis utcáin Velence egyetlen zöldséges bárkájához ahol kezdjük a bevásárlásunkat a nap főzéséhez. Megiszunk egy italt a campon, és utána hazasétálunk, ahol vár minket a szakácsunk. Közösen főzünk egy venetoi menüt, amelyben az articsókáé, a baccaláé és a velencei májasé lesz ezen a napon a főszerep. Ebed után kis én-idő amelyben mindenki vagy pihen egy könyvvel a kertben, vagy sétál egyet a csatornák közt.

Estefelé egy közös városi séta egy Aperitivoval a Szent Márk tér környékén, majd egy menet cicchetti az Aperolok mellé, és nézzük az életet a poharunkon keresztül.

harmadik nap, péntek:

A reggelink után sétálva elindulunk a Canareggion át, a Ghettot érintve (tudtátok, hogy a Ghetto szó Velencéből ered?) a Fondamenta Nuovara ahonnan hajóval átkelünk Sant' Erasmo szigetére. Ez a zöld sziget egy csendes oázis a turistáktól zsivajgó Velencében. Kertek, szőlősorok és kis csatornák közt sétálunk, kóstolgatunk a sziget terméseiből, és megtekintjük a lila articsókákat amelyek olasz gasztronómiai nemzeti örökségnek számítanak. Bort, mézet, szalámit, sajtokat kóstolunk, és hagyjuk magunkat elvarázsolni.

Hazaérve pihenünk egy kicsit, majd jön Marino a tésztamester, akivel együtt tésztát, mégpedig a helyi "bigolit" gyúrunk a vacsorára.

negyedik nap, szombat:

Ezen a napon, reggelink után lesétálunk a vasútállomáshoz, ahol vonatra szállva Bassano del Grappa-ba utazunk. Megérkezve azonnal a Poli féle Grappafőzdébe és múzeumba megyünk egy vezetésre és kóstolásra. Ebédünket egy helyi kockásterítős vendéglőben fogyasztjuk.

Ebéd után nem csak a városban sétálunk, ahol a híres fa hidat meg a Torre Civicat tekintjük meg, hanem a másik híres Grappafőzdébe, Nardinihoz is ellátogatunk, ahol a híres "mezzo e mezzo" grappacocktailt kóstoljuk.

Fáradtan hazatérve egy kicsit pihenünk majd indulunk a már ismert "velencei" estébe: aperitivo - cicchetti - cena, azaz a búcsúvacsoránkat egy extra szép helyen gogyasztjuk!

Ötödik nap, vasárnap:

Reggeli után pár utolsó pillanatos bevásárlás, csomagolás, majd közösen indulunk a transzferbusszal a Trevisoi reptérre ahonnan hazarepülünk.

Weboldalunkon cookie-kat használunk. Ezek működéséről bővebben itt olvashatsz.