5 napos Strand & Konyha főzőkurzus
Tuscany

Gasztrotúrák-, élmények külföldön

5 napos "Toszkán Kóstoló"

Időpontok:
  • 2021. okt. 18 - 22.
  • 2022. ápr. 25 - 29.
  • 2022. máj. 23 - 27.
  • 2022. jún. 13 - 17.
  • 2022. szept. 07 - 11.
  • 2022. okt. 05 - 09.
Kurzusdíj: 890,00 EUR

Ez a gasztrokalandunk 5 nap alatt egy izgalmas, átfogó betekintést, egyfajta "kóstolót" ad Toszkánából, persze főleg a toszkán gasztronómiából. Együtt főzünk, kirándulunk, kóstolgatunk. Ez a kaland annak ideális, aki pár nap olasz életérzést akar magába szívni, jó társaságban. Ne feledd, lehetőség van hosszabításra, töltsd még nálunk a hétvégét és önállóan fedezd fel Firenzét, CinqieTerrét, Luccát, vagy csak pihenj, sétálj, napozz a tengerparton.

A kurzus tartalma:

• 2 nagy közös főzés és ebéd/vacsora a főztünkből
  • 1 bor- és pezsgőkóstoló
  • 1 sajtüzem látogatás+sajtműhely, ahol saját pecorino sajtodat készíted
  • 1 piaclátogatás és kóstolás a livornoi piacon
  • városnézés Pisaban és Volterrában
  • minden nap bőséges Culinarium büféreggeli, ebéd és vacsora
  • minden nap prosecco / aperolspritz / bor / ásványvíz
  • szállás a gyönyörű Apolloban, kétágyas szobában, igény esetén felárral, egyágyasban
  • minden helyi transfer

Részletes leírás

Első nap:

Önálló érkezés Pisába, ahol a reptéren várunk Titeket. Megisszuk az első kávét, megismerkedünk a csapat többi tagjával, majd hazaindulunk az Apolloba, ahol a már hagyományos "Toszkán köszöntö"-vel várunk benneteket. A menü hideg antipastikból áll, többféle (általunk készített) zöldség "sott´olio" módra, sonkákkal, szalámikkal, sajtokkal, articsókával és olívabogyókkal. Ehhez esetleg egy tál bruschetta, egy caprese vagy egyéb finomságok is még az asztalra kerülnek. Fehérbor, Prosecco és egy-két digestive sem hiányozhat az első napon.

A délután folyamán mindenki önállóan megismeri a környezetet, a gyönyörű sétányt, a tengerpartot és persze a környék üzleteit, kávézóit. A 2-3 óra pihenés, séta vagy strandolás után elindulunk egy közeli borászatba, ahol a teraszon, szalmabálákon ülve, finom borokat és pezsgöket (methode classique) kóstolunk. Az italok mellé finom olivaolajat, paradicsomos bruschettát, sonkát és sajtot tálalnak nekünk.

Ezen a napon rendszerint fáradtabban dőlünk az ágynak, hisz reggel majd vár ránk a nagy halnap!

Második nap:

Ezen a napon korán reggelizünk, hisz vár minket a livornoi piac, ahol frissen szerezzük be a főzéshez az aznapi alapanyagokat. A piac, a Mercato Centrale Olaszország legidősebb fedett vásárcsarnoka. Kedvenc részünk a halcsarnok, ahol mindig friss és nagy a választék a tengeri ételekből. A bátrabbak köztetek megkóstolhatnak nyers (!) rákot vagy tőkehalat, a legeslegbátrabbak akár még nyers kagylót is ehetnek ami aztán tényleg nem mindennapos, még az itteni halászoknak sem. Mi többiek meg megelégszünk egy villányi kis polippal, halcarpaccioval vagy kis aquadellával, közvetlenül a piacos pultból.

Livorno történelmileg Olaszország egyik legnemzetközibb városa, ahol szemmel látható az angol a francia és a holland befolyás. A piac közvetlenül a csatornákkal körbevett Venezia, vagyis Velence városrészben fekszik, ahol a mindenhol jelenlévő vízen, kishajók ezrei vannak kikötve a város szívében. A piacon Alessandro barátunk egy rövid "oktatást" tart nekünk a jó olívaolaj ismérveiről. Többféle olajat kóstolunk, hogy érezzük a különbözö területekröl származó olajak közti különbséget, és persze, hogy melyik olaj passzol a legjobban egy salátához, egy halhoz vagy egy jó steakhez.

Hazaérkezés után egy kicsit pihenünk, majd megkezdődik az elsö közös főzés; Ezen a napon a bevásárolt alapanyagokból egy 6-fogásos tengeri menüt készítünk.

Menüsor: 2-3 antipasti (lehet ez baccalá, polipsaláta, vagy kétféleképpen elkészített kagyló),egy primo, amely vagy egy halas rizotto vagy egy spaghetti al ragu di mare. Ezt követi egy halas secondo mint pl. grillezett branzino, grillezett zöldséggel vagy salátával, végül egy finom desszert, ami lehet zuppa inglese, panna cotta vagy cantuccini Vin Santoval.

Mindent amit közösen főztünk, közösen meg is eszünk! Persze maradni fog a tányéron, de a célunk, hogy mindenki mindenből legalább kóstoljon egy falatot. A korai vacsorát Aperol Spritz, Frizzante bor, fehér bor, majd kis grappa vagy limoncello kisér

Harmadik nap:

Ezen a napon Toszkána egyik legeredetibb vidékére, Volterra környékére látogatunk. Amerre nézünk ciprusos és cédrusos dombokat látunk, na és persze juhokat, szám szerint majdnem ezret. Ezen a napon sajtot fogunk készíteni. Egy világhírű, de mégis szerény biogazdaságba megyünk, ahonnan Kínába, Japánba és Amerikába is exportálják a pecorino sajtjaikat.

A sajtüzem elött magába Volterrába látogatunk, az Etruszk civilizáció egyik fö településére, és az alabátromgyártás fellegvárába. Itt elengedjük egy kicsit a kezeiteket, hogy mindenki a saját tempójában fedezhesse fel ezt csodálatos kis ékszerdobozt. Sok izgalmas élelmiszerboltot fogunk látni, ahol szarvasgombától sajtig, vaddisznókolbászig, mindent lehet venni. Kora délután találkozunk, és elinduunk a sajtüzemünkbe! Megérkezés után egy izgalmas ebédet fogyasztunk a biogazdaság terméseiből. Itt minden 0 km-es, a kis gazdaság az összes élelmet a saját dombjain, mezőin termeszti és állítja elő. Ebés után vár a munka: megismerkedünk a sajtkészítés alapelveivel, majd mi is nekilátunk az aznap lefejt juhtejjel dolgozni. Amikor pihennie kell a sajtnak, láthatjuk a kézműves üzemben, hogy ott is pont ugyanúgy dolgoznak a sajtmesterek, ahogy mi tettük. Az üzemlátogatás után befejezzük munkánkat és mindenki egy kis vákumcsomagolt, saját készítésű sajttal távozik. Persze lehetőség nyílik egy kis sziesztára, vagy persze arra is, hogy a sajtüzem saját termékeiből vásároljunk, legyen az a volterrai barlangban érlelt 18 hónapos sajt vagy akár olívaoljaos juhtejes kézkrém.

Délután általában nagyon jóllakottan és fáradtan hazafelé vesszük az irányt; sokan már a buszban kezdik a "siestát". E kis "énidő" után ezen a napon Pisa belvárosába látogatunk. Nem csak a ferde tornyot nézzük meg a Piazza dei Miracolin, hanem egy kis sétát is megejtünk a hangulatos városkában; lemegyünk az Arno folyóig, ahol egy izgalmas állóvacsorára és persze a mindenhol jelenlevő fagyira invitálunk Titeket.

Negyedik nap:

Reggeli után mindenkinek önállóan lehetősége nyílik arra, hogy a szállodánk előtti hatalmas ruha- és cipőpiacon feltöltse a remélhetőleg üres bőröndjét. A piacot kb. 8 órakkor kezdik felépíteni, így már azonnal a reggeli után indulhat a bevásárlás!

A piac után, de még délelött indul a főzés ezen a "nagy húsnapon", melynek keretein belül például a híres majd másfél kilós steak, a “bistecca fiorentina” is az asztalra kerül. Ez a főzés a nap nagyrészét takarja, így az ebéd és a vacsora összefolyik :-)

Az előételek itt zöldség és hús alapúak lesznek, primonak viszont becsúszhat akár egy 3 órát főzött "bolognai" (csak külföldön hívják így) ragu is, valamilyen tésztával. Desszertnek talán egy tipikus toszkán süteményt sütünk, amelyet Vin Santoval kóstolunk.

Főzés közben is eszegetünk, de késö délutántól indul a lakománk, a kurzusunk búcsúvacsorája!

Ötödik nap:

Reggeli után még egy rövid séta a tengerparton, majd összegyűlünk az oklevelek kiosztására. Azokkal akik nem maradnak a hétvégére útra kelünk és irány a repülőtér!

Amennyiben a Ryanair megint megtréfál minket és késöre rakja az érkezést és az indulást, az elsö nap helyett ezen a napon lesz a Pisai kirándulásunk, ahol egy fantasztikus Porchettát fogyasztunk álló lábon mielött a reptérhez indulunk!

Jelentkezés / kérdések:

info@culinarium.hu
Facebook oldalunk

+36 70 455 4010 Viktória
+39 334 767 5576 Mikael

Weboldalunkon cookie-kat használunk. Ezek működéséről bővebben itt olvashatsz.