5 napos Strand & Konyha főzőkurzus
Tuscany

Gasztrotúrák-, élmények külföldön

4 napos "Olívaolaj-készítés"

Időpontok:
  • 2021. nov. 05 - 08.
  • 2021. nov. 12 - 15.
Kurzusdíj: 690,00 EUR

A kurzus tartalma:

• 2 közös főzés és vacsora a főztünkből
  • Olívaolaj workshop egy kiemelt helyi termelőnél (átfogó tudást szerzel az olívaolaj gyártásáról, tárolásáról - kóstolással!)
  • Olívabogyó-szüret saját kezűleg (1 fa résztvevőnként), saját olaj készítése, hazaszállításra
  • 2 liter frissen szüretelt, saját prémium olívaolaj
  • Kirándulás Sienaba és San Gimignanoba
  • Mindennap bőséges Culinarium reggeli
  • 2 könnyű ebéd és 3 kiadós vacsora
  • Mindennap prosecco / aperolspritz / bor / ásványvíz
  • Szállás a gyönyörű Casa Deliziaban, a Culinarium második helyszínén a toszkán dombok közt, kétágyas szobában, igény esetén egyágyasban (felárral)
  • Minden helyi transzfer

Résztvevők max. 8 fő

Részletes leírás

Első nap, péntek:

Önálló érkezés Pisába, ahol a reptéren várunk Titeket. Megisszuk az első kávét, megismerkedünk a csapat többi tagjával, majd hazaindulunk a toszkán dombok közé - Lajaticoba -, ahol a Casa Deliziaban lesz a szállásunk.

A már hagyományos "toszkán köszöntő" korai vacsorával várunk benneteket. A menü hideg antipastikból áll: többféle (általunk készített) zöldség "sott´olio" módra, sonkákkal, szalámikkal, sajtokkal, articsókával és olívabogyókkal. Ehhez esetleg egy tál bruschetta, egy caprese vagy egyéb finomságok is még az asztalra kerülnek. Fehérbor, prosecco és egy-két digestive sem hiányozhat az első napon.

A nap hátramaradó részében mindenki önállóan megismeri a környéket, az olajfaligeteket, a kis kőházas falucskát és a szép tájat, majd a kandallóban ropogó tűz mellett lassan hagyjuk a napot lecsengeni. Ezen a napon rendszerint fáradtabban térünk nyugovóra.

Második nap, szombat:

Ez a nap teljesen az olívaolaj körül forog. Reggeli után átmegyünk Peccioli környékére, ahol egy tényleg elhivatott helyi termelővel találkozunk, aki a minőségi olaj készítésének egyik emblematikus figurája. Meg fogunk mindent tanulni, amit egy, az olívaolajjal magas szinten foglalkozó gasztronómusnak tudnia kell. Emellett szakszerűen - mint a profik -, kék poharakból fogunk olívaolajokat kóstolni. Ezek után kimegyünk az ültetvényre, ahol elmagyarázzák nekünk, hogy a szüretelés hogyan működik és mire kell ügyelnünk.

olívaszüret

Egy könnyű ebéd után visszatérve saját földünkre kimegyünk az olívaligetbe, és mindenki kap egy fát, amelyet közösen learatunk (javasolt a közös munka – úgy gyorsabban megy), majd az olívabogyós ládákat elvisszük egy helyi présbe, ahol reményeink szerint finom, friss, zöld olajat préselnek nekünk belőle.

Hazaérkezés után egy kicsit pihenünk, majd megkezdődik a közös főzés. Ezen a napon az őszi időszakhoz passzoló toszkán (!) konyhát "tanulmányozzuk"!

Menüsor: Két antipasti (zöldségek, sonkák, bruschetták), egy "primo", amely tészta vagy rizotto. Ezt követi egy húsos "secondo" a grillről zöldséggel vagy salátával, végül egy finom desszert, amit grappával, limoncelloval vagy a híres (hírhedt?) narancsborunkkal öblítünk le.

Harmadik nap, vasárnap:

Ezen a napon a reggeli után Toszkána egyik legeredetibb vidékére, Sienaba utazunk. A 75 kilométeres úton bármerre nézünk, ciprusos és cédrusos dombokat látunk, na és persze juhokat, teheneket, s mindent, ami a toszkán tájhoz tartozik. Korán indulunk, hisz Sienaban városnéző program vár ránk - magyar nyelvű idegenvezetéssel. Megtekintjük a Duomo-t és a híres teret, ahol minden évben a Palio lovasjátékokat tartják. A városkának egy-két rejtett kincsét is megnézzük.

olívaszüret

Kora délután egy kis "énidő" után - amelynek keretein belül mindenki maga fedezi fel a belváros számára érdekes részeit -, a Sclavi család tágas vendéglőjében ebédelünk. A Sclavi család és a neves olasz énekes, Gianna Nannini családja gyártják a híres sienai "Panfortét" immár évszázadok óta.

Ebéd után a buszba ülve eljutunk a csak 45 kilométerre fekvő San Gimignanoba, ahol megtekintjük a világhírű tornyokat (13 maradt a valamikor létező 70-ből);  a négyszeres világbajnok fagyimester, Sergio Dondoli kínálatát; és beszívjuk ennek a különleges történettel büszkélkedő kis városkának a légkörét. Egy aperitivot iszunk valamelyik bárban, majd vacsorára hazaindulunk.

Estefelé hazaérve választhatunk, hogy egy vendéglőbe megyünk-e vagy a csodálatos nagy konyhánkban együtt főzünk-e valami finomat. Ezt közösen döntjük el. Mindenesetre a kandallók egyike mellett hagyjuk megint lecsengeni a napot.

Negyedik nap, hétfő:

Reggeli után összegyűlünk az oklevelek és egy ajándék kiosztására. Egy különleges meglepetéssel készülünk számotokra, amellyel még évekre „idekötünk” a mi vidékünkre. Majd meglátjátok.

Weboldalunkon cookie-kat használunk. Ezek működéséről bővebben itt olvashatsz.