Olasz Édesség kurzus
Tuscany

Gasztrotúrák-, élmények külföldön

6 napos "Olasz Édesség kurzus"

Időpontok:
2022. máj. 11 - 16.
Szabo Mikael
Mikael

A Culinarium egyik alapítója. Nemzetközi hátterű gyakori utazó, nagy gourmet, közepes szakács, de mások szerint mindenhez ért egy kicsit, és persze szeret beszélni.

Szakál Regina
Regina

Regina mérnökként végzett és ezt a mérnöki hozzáállást szereti a sütés-főzés területén is alkalmazni, hiszen minden konyhai munka is alapvetően fizika, kémia és persze varázslat.

A gasztronómia és azon belül az édességek világa a nagy szerelme. Ezt a Regina della Cucina (konyha királynője) elnevezésű Blogján jól lehet érezni. Mérnöki precizitással „építi” a szebbnél szebb, és felülmúlhatatlanul finom kreációkat;Nézzétek meg! Híresek a kísérletezései az ízek világában és a részletgazdag meséi arról, hogy mit gondolt újra és mit milyen ízekkel, textúrákkal párosított.

Biztosan nem lehet véletlen, hogy ő, aki már anno olasz nevet adott az oldalának most a Culinarium olasz desszert workshopját vezetheti. Regina felügyelete alatt léptek be a profiterolok, a tiramisuk, a semifreddok és a canollik birodalmába!

Kurzusdíj: 980,00 EUR

Ez a Culinarium új toszkán kurzusa. 2022-ben új felállásban, új helyszínen és főleg teljesen új témával várjuk a régi / új vendégeinket. Ezt a kurzust sok régi "Culinariumos" kérte az évek folyamán, mert egy dolog otthon egy finom tésztát, egy pár kagylót, vagy egy Ossobucot rittyenteni, de egy semifreddo, egy tökéletes profiterol? Na az már magas iskola, nekünk is. Ezért kértünk segítséget valakitől, aki ezt bizonyítottan tudja: Reginával indulunk az édességek világába, de a megszokott Culinarium tempóban és minőségben új és izgalmas termelőket látogatunk amelyeket a tél alatt felkutattunk és kipróbáltunk! Gyertek erre a fantasztikus kurzusra, amelyet újra, mint a kezdetek kezdetén, a toszkán dombok között tartunk Olajfák és szőlősorok ölelésében.

A kurzus tartalma:

• 3 intenzív édesség workshop Regina della Cucina-val (Profiterol/égetett tészták, semifreddok, crostatak)
  • 2 közös főzés Mikaellel (minimum)
  • Látogatás (és kóstolás, shopping) a világhírű Amedei csoki gyárban
  • Látogatás egy tradicionális likőr- és párlat üzemben
  • Látogatás és kóstolás  egy szarvasgomba üzemben
  • Látogatás a Vespa Múzeumban
  • Városnézés Pisaban
  • minden helyi transfer
  • 5 Culinarium büféreggeli, 3 ebéd és 5 vacsora
  • minden nap prosecco / aperolspritz / bor / ásványvíz
  • szállás egy fantasztikus klasszikus toszkán gazdaságon, kétágyas szobában, igény esetén felárral, egyágyasban

Részletes leírás:

Első nap:

Önálló érkezés Pisába, ahol a reptéren várunk Titeket. Megisszuk az első kávét, megismerkedünk a csapat többi tagjával, majd elindulunk a dimbes dombos Toszkánába a fantasztikus szálláshelyünkre.

Kipakolás után önállóan megismerkedünk a hellyel, majd kora este (hisz éhesek lesztek) vacsorával, a már hagyományos "Toszkán köszöntövel" várunk benneteket. A menü hideg antipastikból áll, többféle (általunk készített) zöldség "sott´olio" módra, sonkákkal, szalámikkal, sajtokkal, articsókával és olívabogyókkal. Ehhez esetleg egy tál bruschetta, egy caprese vagy egyéb finomságok is még az asztalra kerülnek. Fehérbor, Prosecco és egy-két digestive sem hiányozhat az első napon. Vacsora után a szalonban ülve ismerkedünk egymással egy itallal a kezünkben de tapasztalataink szerint ezen a napon korán dőlünk az ágynak,

Második nap:

Ezen a napon már a reggeli után indul az első workshop: Az olaszok híres házi fagyiját vagyis a semifreddot (azaz félig fagyott) készítjük Regina felügyelete alatt. Ez egy komplex folyamat, ahol pontosan kell mérni, színeket, ízeket eltalálni. Ebédre egy nagy tál finom salátát eszünk amit Mikael készít, talán pár szelet frissen pirított, olíva olajjal csurgatott kenyérszelettel.

Ebéd utáni kis pihenő után felkerekedünk és a világhírű Amedei csokigyárba megyünk egy látogatásra. Az Amedei az abszolút csúcs kategóriát képviseli a nemzetközi praliné gyártásban - egy érdekes túra lesz amely keretein belül mindent megismerünk a kávébabtól a csomagolásig

Este hazatérve közös vacsorát készítünk, közben elővesszük az időközben megfagyott semifreddoinkat hogy olvadozzanak a desszert fogyasztásának az idejére, hisz addigra lesznek "félig fagyottak" és a legkrémesebbek! Buon Appetito!

Harmadik nap:

Ezen a napon nem lesz workshop, de Toszkána két nagy hírességét fogjuk meglátogatni! Reggeli után indulunk a Vespa gyárba. Talán nem mindenki tudja, hogy ez az olasz "icon", a világhírű kis robogó nem Rómából, vagy Torinóból származik, hanem egy kicsi toszkán városkából, Pontedera-ból. Napjainkban a világ több kontinensén gyártanak Vespákat, de a cég székhelye és Olaszországi gyára még mindig Pontedera. Egy fantasztikus múzeumot is létrehoztak, ahol az eddig gyártott 34 tipust mind meg tudjuk eredetiben tekinteni.

Pontederából Pisaba megyünk tovább, ahol egy könnyű ebéd után megtekintjük a város szépségeit, amely nem csak a híres ferde toronyból állnak. A délután többi része szabad foglalkozás Pisaban. este Pisa mellett vacsorázunk majd irány hazafelé.

Negyedik nap:

Ezen a napon a profiterolé a főszerep. Ez azért a desszert magasiskolája mert az égetett tészta nem mindenkinek sikerül azonnal. Keverünk, formázunk, sütünk, hűtünk, majd csak hogy utána ínycsiklandozó krémeket töltsünk a kis gombóckákba. Délben gyorsan egy pár zöldséget betolunk amelyeket Mikael készített (veletek együtt) de szinte azonnal megy tovább a munka (meg a móka, meg a kacagás) hisz a töltött kis profiterolokra a megfelelő szószok is kellenek!

Amikor úgy érezzük, hogy minden sínen van, gyorsan a buszunkba ülünk és elgurulunk (nincs messze) Olaszország egyik leghíresebb szarvasgomba üzemébe, ahol finomabbnál finomabb szarvasgombás termékeket találunk, mint pl zöld fiatal barackokat szarvasgombás lében, vagy persze csokit meg likőröket. Kóstolás is lesz, persze.

Vacsorát közösen készítünk a szállásunk szép konyhájában

Ötödik nap:

AZ utolsó "munkanapon" a Crostata, az olaszok mindenhol jelenlevő süteménye a főszereplőnk. Reggeli után irány a konyha, ahol Regina árgus szemei alatt megindul a munka. Ebédre felidézzük az olasz szendvics tudományt és izgalmas kreációkat készítünk együtt, de mindig figyelem előtt tartva az öreg Lord Sandvich kívánságát, hogy egy kézzel lehessen enni (miközben a másikkal tovább készítjük a Crostatankat) A délután második fele pihenés, egy enyhe séta Peccioliba hogy magunkba szívjuk még egyszer Toszkána Illatait.

Este a Culinarium régi kedvenc vendéglőjébe megyünk, ahol egy pompás búcsúvacsorát eszünk!

Hatodik nap:

Gyorsacska reggeli, mert sietünk a reptérre ahonnan 10:10-kor indul a gép haza. Biztosak vagyunk benne hogy nem csak plusz kilókkal hanem a receptfüzetünkkel, köténnyel és remélhetőleg új barátokkal tértek haza!

Weboldalunkon cookie-kat használunk. Ezek működéséről bővebben itt olvashatsz.