Szicília Gasztrotúra
Tuscany

Gasztrotúrák-, élmények külföldön

8 napos "Szicília Gasztrotúra"

Időpontok:
2023. ápr. 01 - 08. - 4 szabad hely
Szabo Mikael
Mikael

A Culinarium megálmodója és alapítója. Nemzetközi hátterű gyakori utazó, nagy gourmet, közepes szakács, de mások szerint mindenhez ért egy kicsit, és persze szeret beszélni.

Kurzusdíj: 1 390,00 EUR

Immár második éve áll már Szicília a programon. A 2022-es túrák nagy sikerrel végződtek, csak hát az Etnára csak mindig félig jutottunk fel a viharok miatt, de 2023-ban későbbre raktuk a túrákat 2 héttel, hogy biztosabbak legyünk a jó időjárásban!

Egy csodálatos design szállodában szállunk meg, és onnan kirándulgatunk, és onnan fedezzük fel Szicília kulináris és kulturális kincseit. Ez a Culinarium új 8 fős, kicsi, mondhatni VIP formátuma melyet Mikael vezet .

A kurzus tartalma:

• Minden reptéri és helyi transzfer
  • Szállás egy tengerparti design szállodában
  • Kirándulások, Avolaba, Palazzoloba és Noto barokk csodáihoz
  • Vulkánkirándulás fel az Etnára
  • Szicíliai közös főzés egy helyi profi szakáccsal
  • Halpiac és zöldségpiac látogatása, bevásárlási lehetőséggel
  • Tonnara látogatása
  • Borkóstolás az Etna lankáin, meg Avola mellett
  • Teljes ellátás Culinárium módra (kóstolások, főzések, vendéglők)

Utazás önnállóan a Ryanair BUDAPEST - CATANIA közvetlen járatával. Várlak benneteket a reptéren

RÉSZTELETES PROGRAM

Első nap - érkezés

A Cataniai repülőtéren várlak benneteket ahova a Ryanair közvetlen járata érkezik. Rövid ismerkedés után beülünk buszunkba, és egy kb 50 perces út után megérkezünk Siracusa-ba, ahol erre a túrára lesz a bázisunk. Szállásunk egy közvetlen tengerparti kis design hotel, ahol családi atmoszférában fogunk nyaralni.

Egy pohár Prosecconál ismerkedünk, de az órára tekintve hamar leülünk vacsorázni. Ezen a napon a szálloda szakácsa készített nekünk egy "szicíliai kóstolót" amit büfé formában tálal nekünk. Ezen a napon rendszerint nem maradunk sokáig ébren, de aki akar azzal csevegünk a kellemes lounge-ban míg nem húz az ágy.

Második nap - Etna

AZ Etna nem csak Európa legmagasabb vulkánja, hanem a legaktívabb is. Az utolsó kitörése 2022 februárjában volt, kicsivel arrébb ahol a felvonóval fel fogunk menni a hegyre. Reggel elindulunk erre a nagyobb kirándulásunkra, ahol 11 körül egy híres Etna lejtőin található borászathoz érünk. Ciro, a borászat tulajdonosa körbemutat a borászatban, megismerjük a szicíliai fajtákat, és egy kis rágcsa mellett 4 vagy 5 borát kóstoljuk, amelyek mind az emelt árszegmensben találhatók.

Innen tovább fel az Etnára ahol egy szép kis kráter körbesétálása után leülünk (remélhetőleg a napon) ebédelni. Ebéd után a felvonóval felmegyünk a 2500 méter magasra ahol minden estre szél és hűvösebb idő vár ránk! A fekete lávahegyek egyéni megtekintése után irány lefelé, és hazafelé. A nap hátravaló ideje szabad foglalkozás mindenkinek.

Harmadik nap - Ortigia és Siracusa

Bőséges reggelink után elindulunk kifürkészni Ortigiát. Csak egy néhány méter széles vízcsatorna választja el Ortigiát a szárazföldtől, de mégis egy sziget. Már az ókor óta egy virágzó kulturális központja Szicíliának; a Görögök, a Rómaiak, a Normannok, Friedrich császár, mindenki rányomta Ortigiára a bélyegét.

Megtekintjük a hetedik századból származó katedrálist, a görögök által épített Apollo (!) templomot, az Arethusa forrást, és Diana szökőkútját, melynek legidősebb részei a 9.-ik századból származnak. Ebédünket egy helyi "salumeriában" fogyasztjuk, hol Szicíla gasztronómiai csúcstermékei között ülünk, és ugyanezeket kóstoljuk.

A délután egy dél olasz sziesztával kezdődik, majd átmegyünk gyalog (2500m) Siracusába, ahol megnézzük Neapolist, a világ egyik legnagyobb görög színházát, úgymint egy 1000 évvel később (!) épített római amfiteátrumot is magába foglaló archeológiai parkot. Visszafelé sétálva megállunk egy pasticceriában és megkóstoljuk az első canollit. Később a "Seltz" kicsit sós de citromos itallal erősítünk, hogy kibírjuk vacsoráig, amit egy kaotikus de modern helyen veszünk magunkhoz - ha hozzák! :-)

Negyedik nap - főzünk

Reggeli után elindulunk úgymond "fentről" a híres Noto völgyébe, amit más néven a Barock völgyének neveznek. Neve onnan származik, hogy az 1693-as óriási földrengés (Európa valaha mért legerősebb földrengése) majd 70 települést teljesen porrá zúzott. Az újjáépítés, mivel a lecsengő Barock kor utolsó éveiben történt, létrehozott egy fantasztikus késői Barock városképet, ami a mai napig nagy részben megmaradt. Mi elsőnek Palazzolo Acreidebe megyünk, ahol a csodálatos, UNESCO világörökségei listáján szereplő temetőt nézzük meg. Onnan tovább be a városba, ahol egy Szicíliai Séf beenged a konyhájába. Közösen fogunk főzni, mégpedig pisztáciás répacarpacciot balzsamecettel, Pasta alla Norma-t, tonhalat, Caponatat es persze Canollit. Ezt mind egy helyi finom borral, és ha jók voltunk, egy korty mézlikőrrel leöblítjük, majd egy kis séta a Palazzoloban, ahonnan már nem éhesen, de fáradtan hazafelé vesszük az irányt.

Délután kis szabadidő, egy séta Ortigia szigetén, talán egy Seltz a napon, majd estefelé egy közös aperitivo és egy vacsora Siracusaban.

Ötödik nap - piac és tonhal

Ezen a napon kicsit tovább aludhatunk. buszunkkal elmegyünk Siracusa nagy szerdai piacára, amely a klasszikus olasz felállást követi, azaz 0-kilométeres termelői- hal- fűszer és tornacipők, ruhák, ágyneműk egy helyen. Minden Siracusai akit megkérdeztünk egyértelműen a "nagy szerdai piacot" mondja annak a helynek ahol a helyiek bevásárolnak, tehát itt a helyünk!

Miután leraktuk a piacon összeszedett zacskókat, ebédre Siracusa (Szicília?...Olaszország??) legjobb szendvicsezőjéhez megyünk, ahol egy sör vagy egy frizzante kíséretében megnézzük tényleg mit tudnak.

Kis pihenés - énidő - után elindulunk a mai kirándulásunkra. Egy Tonnarat látogatunk meg, mégpedig Marzamemi-ben. A Tonnarak azok a mórok által létrehozott tonhal-fogó-feldolgozóhelyek, ahol Szicílián az Óceánból a Földközi tengerbe beúszó nagy tonhalakat (bluefin) egy kigondolt hálórendszeren keresztül egészen a partra, pontosabban a Tonnaraba. csalták, ahol majd kampós botokkal kiszedték őket. A mi tonnaranknak az eredete a honfoglalás (!) idejére nyúlik vissza. Marzamemi az arab “marsa al hamem”-ből jön ami "galamblak"-ot jelent. A most látható épületegyüttes a 17.-ik századból való. Csodaszép, és egyben hátborzongató elképzelni, hogy egyszerre több száz óriási tonhal egyszerre lett a helyszínen lemészárolva. Én-idó a tengerparton majd vacsora a tonnaraban.

Hatodik nap - barock csodák

1693-ban Europa legnagyobb földrengése rázta meg Szicíliát. A sziget délkeleti része majdnem teljesen megsemmisült. A majdnem 70 romba dőlt települést mind újra felépítették, és mivel a Barock akkor élte utolsó fénykorát, így született a "barock völgye" UNESCO világörökség, amit ezen a napon megnézünk.

A tengerparton levő Avola az első célpontunk, ahol egy rövid séta után a strandot is útba ejtjük. Onnan egy fantasztikus pincészetbe megyünk, ahol Szicília leghíresebb szőlőjéből, a Nero d'Avola-ból készült borokat (is) kóstolunk könnyű ebédünkhöz. A délutánt Notoban töltjük, ahol egy pasticceriaban Cannolit és Granitat kóstolunk. Ez a nap a kultúráról szól, és nem kevés utazást tartalmaz. Estére hazaérünk ahol a szállodánkban egy aperitivoval és egy vacsorával várnak

hetedik nap - Ortigia piac és malomlátogatás

Ortigiaban találjuk Siracusa legszebb kis piacát, és így a túra vége felé mindenki az otthon maradottakra gondol, így a napot bevásárlásokkal kezdjük. Hangosan kiabáló halárusok közt ebédelünk egy sült szardiniát, vagy akinek ez túl sok, egy sajtos bucit :-).  Sok én-idő ezen a napon, ahol tapasztalat szerint mindenkinek intéznivalója vagy látogatnivalója van.

Délután a túra egyik fénypontja következik. Egy vízimalomhoz megyünk egy csodás természeti környezetbe, ahol újra találkozunk szakácsunkkal, és közösen elkészítjük madárcsicsergésre a nagy szicíliai grillvacsorát, amit nyílt tűz mellett, a citromfák alatt fogyasztunk helyi bor és limoncello kíséretében. Későn haza

Nyolcadik nap - Catania

Utolsó napunk is majdnem egy teljes nap hisz csak este megy a repülő Budapestre, így reggeli után kicsekkolunk, bepakolunk a buszba és elindulunk Szicília második legnagyobb városába, Cataniaba, ahol szokásunkhoz hűen a híresen hírhedt hal piacon kezdünk. Ezt a piacot sok mozifilmben látni, hisz amit itt látunk és hallunk, na az Szicília! Pénztárcánkat szorosan fogva körözünk a piacon, a duomo téren, megnézzük Catania jelképét az obeliszkes elefántot, a barock épületeket.

Ebéd után szétválunk, hogy mindenki saját tempójában fedezze fel a belvárost, de időben egy előre megbeszélt pasticceriában találkozunk, egy utolso granitara, egfy semifreddora, vagy egy cannolira. Onnan a reptér ahol én elbúcsúzok tőletek, és mindenki emlékekkel tele útnak indul hazafelé!

Weboldalunkon cookie-kat használunk. Ezek működéséről bővebben itt olvashatsz.